28 Eylül 2011 Çarşamba

joe connelly

ara sira soran cikio
- hani kitap yaziodun nooldu yazdin mi diye?
genelde halime gosterilen ilgiye o kadar minnettar oluyorum ki,
evde hazirladigim bilmis cevabi yapistirmaya cesaret edemiyorum.
ama
sizinle paylasmakta bi sakinca gormuyorum;

kitap edebi bi tur diil.



belki butun yazdiklarimi toplasam bi ' kitap ' eder,
ama 200 sf mi olur 2000 mi? bilmiyorum. sfnin boyutuna gore deisir.

tabii gercekte ne kastettiklerini biliyorum, tembelligime bahane aramiyo da diilim, ama kisa hikayeler ve siir e yogunlasmamin bi sebebi var.
plot sevmiorum. yani cok fazla sevmiorum.

plot hikayenin ana konusu oluyo ; kahraman maceraya atiliyo basina bisiler gelio, sonunda da mutlu ya da mutsuz sonla bitiyo hikaye.

eger sinemadan cikinca filmi seyretmemis olan biri film nasildi diye sorarsa
genelde plotu anlatiyoruz. tabii filmi spoil edip etmemek bize kalmis.

1999 yilinda scorsese nin bringing out the dead filminden cikanlar,
filmi seyredicek arkadaslarina anlaticak bi plot bulamadiklari icin film agir zarar etmis.
genelde  guzel filmlerin zarar etmesi uzer beni ama bu durumda, nicholas cage in ya da martin scorsese nin benim sempatime ihtiyac duyduklarini sanmiyorum,
kitabi yazan joe connelly e  ise sempati duymamak imkansiz zaten.
gecen gece 3. kez seyrettim filmi, bazi filmler beni carpiyo gercekten.

ayni yil gosterilen ve  benzer ( brz daha agir)  bi akil hastaligini isleyen fight club a ve palahniuk a bu kadar hayranlik duyarken bu filmi ve kitabi atlamis olmam
cehaletimden, plot askimdan diil.
(film bi ambulans soforunun - joe connelly'nin - 3 gununu anlatiyo. belli bi hikayesi yok.)








yazmaya calistigim seyi yazmaya calisirken plot uretimi karsilastigim ilk sorun oldu, bi cozum buldum bu duruma, ama bi bedeli oldu... artik bi hit ya da bestseller yazmadigimi biliyorum.
kendimi zeki ve muhtesem hissetmedigimden diil ama, okuyani aptal yerine koymadan bi plot uretmenin mumkun olduguna inanmiyorum,,
plot twist sonucta bi 'kandırıkçılık' diil midir?
belki yaniliyorumdur, storyteller'lardan ozur dilerim.

79 lu ( yasitim ) amerikali bi sair var ; ben lerner
bu sene ilk romanini yazmis, o soyluyodu bi soyleside 19 yy kaliplariyla 21. yy i yaziyolar, sonucta yaptiklari sey tv dizilerine benziyo diye.

agzimda bakla islanmiyo gercekten, tv dizisi yaziyorum ben de*



* şaka :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder