1 Mayıs 2012 Salı

kenneth clark






genel olarak hayattan, özel olarak da edebiyattan kaçarken
kullandığım araçlardan biri youtube

bu seferki kaçış bi belgesel
(ya da bir televizyonculuk olayı)
tv'nin tarihinde önemli bi nokta, renkli tv'nin başlangıçlarından biri,

1969 yılında saltwood kalesinin lordu, sanat tarihçisi kenneth clark bbc için batı uygarlığını
anlatıyo;
-civilisation, a personal view by kenneth clark-
http://www.youtube.com/watch?v=1ZZNrqUv3Hk


batının tarihini anlatırken batının tarihinin bi parçası olmuş, bbcnin ilk renkli yapımlarından biri.

insanlar renkli tvsi olan tanıdıkların evlerinde toplanıp seyretmişler belgeseli,
giotto'nun van eyck'ın yaptıklarını renkli görebilmek için..
(talk about moving pictures)



10 saatten fazla toplam süresi ve youtube'da mevcut olması bende reçeteli ilaçlara bağımlı insanların
ilacın kutusunu gördüklerinde bile rahatlamalarına benzer bi etki yapıyodu bi süredir,
sonunda kutuyu açıp içindekilere baktım.

insanlık tarihini bu kadar geniş kapsamlı anlatan işler
genelde okul çocuklarına tavsiye edilir,
belli bi yaşa gelince daha detaylı daha ince işlerden keyif alırsınız
ben hala zevk alıyorum insanlığın hikayesini bi çırpıda duymaktan*,



(insanlık derken bu program avrupanın ve hıristiyanlığın kültürünü anlatıyo sadece,
saldırgan komşusu - komşudan öte, kalmaya da gelmişler - vikingleri bile
medeniyetten saymayan lord, islam a ve diğer 'medeniyyet'lere haksızlık ediyo çokça, ama
(thats ok as long as you know..) 

haksızlık etmiim,
geçen yaz başında simon schama'nın britanya tarihini anlatışını zevkle seyretmiştim,
yine bbc'de...


'civilisation' bugünün televizyoncularını utandırıcak kalitede bi yapım.



belgeseli seyrederken bunu bugüne kadar nasıl atlamışım,
iyi ki kimse yok cehaletime şahit olucak, dediğim çok oluyo
tabii zaman içinde beni utandıran hatalar daha affedilir oluyo,
rönesans ne amk!.. den
nasıl michelange'ı erken rönesans zannederim 33 yaşına gelene kadar'a ilerlemiş oluyorum,
kendimi sevmeyi başaramıyorum belki, ama ilerlemeye aşık oluyorum.

tarihin kişiselleşmesine bayılıyorum, kenneth clark ın dedesi pamuk dokuma makinesini icat etmiş,
şato satın alıcak kadar devasa zenginliği ordan geliyo, siz bu adamı - taraflı da olsa -
endüstri devrimini anlatırken düşünsenize,,

ya da daha mütevazi bi örnek,

'the smile of reason' adlı, aydınlanmayı anlatan son bölümü
seyrederken sol kolumda smiley face dövmem sızlıyo, voltaire bana youtube'dan sırıtıyo,

sen (bilmedigini) bildigin sürece sorun yok dio,

ben genel olarak insanlıktan, özel olarak kendimden kaçarken..











*kızım gibi sevdiğim:pP lisa simpson küçük bi kavanozda medeniyeti yeniden yaratıyo

treehouse of horror VII - the genesis tub, 8.sezonun ilk bölümü

ya da

south park

simpsons already did it - 6.sezonun 7.bölümü

ve futurama

godfellas - 4.sezonun 8.bölümü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder